Skip to content

Jeg tester ny treningsform : BodyBalance

Posted in Treningsglede

Hei dere og god søndag! Jeg har tro på at vi har godt av å trene allsidig og jeg har derfor bestemt meg for å teste ut en ny treingsform i 8 uker. Denne perioden skal jeg teste BodyBalance.
DSC_1093
Personlig liker jeg best å trene styrke og løping. Jeg går liksom aldri lei hverken løping, styrke i studio, slynge eller Bodypump. Likevel er jeg overbevist om at kroppen har godt av variasjon og allsidighet innen trening. Derfor har jeg bestemt meg for at i tiden fremover skal jeg forsøke noen nye treningsformer i 8 uker, evaluere treningseffekten jeg følte jeg fikk og ikke minst sammenlikne økt nr 1 med økt nr 8. I 8 uker fremover nå skal jeg teste ut BodyBalance nede på Jæren Sportssenter.

Hvorfor 8 uker? For å kunne få noe fremgang innen en helt ny treningsform tror jeg at kroppen trenger såpass lang tid. Som vi sier til barna våres: Vi må øve for å få nye ting til.
Onsdag i uken var jeg på plass inni salen og spent på hva som ventet i den neste time. Jeg hadde ikke lyst til å stå helt fremme men gjorde det likevel for å se instruktøren Bente best mulig.

DSC_1088 DSC_1092DSC_1106 DSC_1090
Mine erfaringer etter 1 økt: Jeg var stiv! Dette var helt forventa. Jeg var stiv i rygg og ben. Ellers merket jeg at mitt fokus var mye på alt det instruktøren sa siden jeg aldri hadde gjort dette før. Dermed fokuserte jeg lite på pusten. Merket undervegs i balanse øvelser at jeg hadde en liten fordel av slyngetreningen min.

Selve timen gikk mye fortere enn jeg trodde den skulle gå. Jeg svettet ikke særlig men kjente at muskelene i bein og mage jobbet. Det gav mersmak og jeg gleder meg til utviklingen uke for uke fremover. Det beste med timen var nok avsluttningen, total avkobling og avslapping!

Om 8 uker kommer et nytt innlegg om min evaluering av denne perioden, det gleder jeg meg til. Jeg skal selvfølgelig ta bilder og sammenlikne, det blir spennende, jeg forventer at jeg skal være mindre stiv vertfall! Takk til instruktør Bente som var snill og tok bilder av meg etter timen ♥
DSC_1098
Denne øvelsen var svært krevende, gleder meg til å se bilder av samme øvelse om 8 uker! Ha en aktiv uke folkens, samme hva du liker å trene. Om det er tur, løp, styrke, svømming, håndball eller karate for den slags skyld! Det viktigste er at du liker det du gjør, da holder motivasjonen seg oppe også. Ha en fin søndag i finværet. Vi blogges mer i morgen ! 😉

Beate

Blogglistenhits

4 Comments

  1. Rita
    Rita

    Spennende, glede meg til å høre om resultatet:)

    24. september 2015
    |Reply
    • Ja veldig spennende! 😉 Ha en fin helg Rita 😉

      25. september 2015
      |Reply
  2. Catrine
    Catrine

    Eg og glede meg te å hørra?

    25. september 2015
    |Reply
    • Så gøy Catrine 😉

      26. september 2015
      |Reply

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.