Skip to content

Treningsmål

Posted in Treningsglede

For alle som trener uavhengig hvilken treningsform vil jeg anbefale deg til å sette noen mål.
DSC_1379
Det å ha et treningsmål vil gjøre at du klarer å holde fokus, motivasjon og treningsmengden oppe etter min mening. For de som leser bloggen min fikk dere med dere at mitt treningsmål i oktober var å løpe 1 mil under 45 minutter. Det skulle jeg forsøke sist torsdag etter planen min, og det gjorde jeg og. Jeg hadde ikke form eller ben med meg og dermed klarte jeg ikke å gjennomføre økten som jeg skulle. På mandag denne uken hadde jeg friske ben og var klar til å løpe. Da 45 minutter var gått manglet jeg 400meter for å klare målet! Så nært men likevel så klarte jeg det ikke. Det motiverer meg enda mer til at i løpet av neste måned skal jeg jammen klare det!
DSC_1345Skjønner dere hvordan motivasjonen holder seg oppe når en jobber mot et mål? Jeg kommer til å løpe helt til jeg klarer å løpe 1 mil på under 45 minutter, dermed holder jeg treningsmengden oppe for å klare dette. Jeg er svært motivert for å få det til, dermed er trening for meg svært motiverende!

Vi er alle forskjellige og har forskjellige utgangspunkt. Ikke sammenlikne deg selv med andre men hold fokus på deg selv. Nedenfor nevner jeg noen eksempel på hva som kan være ditt treningsmål i løpet av november:

– Gå langtur 2 ganger per uke
– Ta planke hver morgen i 30 sekunder
– Trene styrketrening 2 ganger per uke
– Ta en lang sykkeltur hver helg i løpet av neste måned
– Trene 20/30 dager i løpet av november
– Løpe 5 km på 30 minutter
– Løpe 10 km på 45 minutter
– Løfte ny personlig rekord i knebøy
– Starte med en ny treningsform du lenge har tenkt på at du skulle
– Om du er medlem på et treningssenter: Ha 3 økter per uke i hele måneden.

Som du ser over, kan treningsmål være så mangt. Det som er avgjørende og viktig er at det er DU som må sette dem, de må være realistiske og de må motivere deg. Etter du har satt deg et eller flere mål for november måned må du enten si dem høyt til noen eller skrive de opp å henge på kjøleskapet. Du vil da øke dine sjanser betraktelig for å faktisk nå målet/målene. Ha en aktiv uke kjære deg og fortell meg gjerne om du har noen mål for den neste måneden, da blir jeg glad ♥

Beate

Blogglistenhits

Be First to Comment

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.