Skip to content

Intervalltrening med stigning

Posted in Treningsglede

Hei til dere! I dag tenkte jeg å dele med dere treningsøkten jeg nettopp har utført. Håper du tester den ut dersom du liker intervall økter på tredemølle.
_90A5828
Jeg ble inspirert av Jørgine som er dama bak den fantastiske bloggen her til å teste ut en ny intervall økt. Dette er en økt som passer alle, du bare tilpasser farten og stigningen etter din helse/kondisjon.

Økten er enkel men hard! Varm godt opp med lett jogg før du starter selve økten. Still deretter tredemøllen inn på 6% stigning. Så skal du løpe 30 sekunder på og deretter 30 sekunder hvile. Under hvile står du på selve rammen av tredemøllen.

Jeg startet med hastighet 11km/t. For hver 30 sek øker du med 0,2 km/t. Dvs at jeg løp 11.0, 11.2, 11.4, 11.6, 11.8, 12.0, 12.2, 12.4, 12.4 osv helt opp til 15km/t.

Dette var en knall god og effektiv økt som jeg kommer til å bruke fremover. Å det beste av alt er uten tvil den gode følelsen jeg sitter med nå!
_90A5822

Ønsker dere som leser en aktiv uke i den som kommer, prioriter å være fysisk aktiv og du vil ha så mye igjen for det på alle plan. Vi ses.

Beate

Blogglistenhits

Be First to Comment

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.