Skip to content

Sirkeltrening med Personlig trener Line

Posted in Treningsglede

Hei søndag og hei til dere! Det er tid for nok et innlegg innen kategorien treningsglede. Det har vært en god del kondisjon her på bloggen så derfor tenkte jeg å variere med styrketrening i dag. Jeg har vært på sirkel timen til Line på Jæren Sportssenter og viser dere alle de effektive øvelsene.

DSC_2146
Line kjører sirkeltrening hver fredag klokken 09.00 på Jæren Sportssenter. I forkant av timen hørte jeg med henne om jeg kunne få legge ut økten hennes her på bloggen å det fikk jeg. Dette var en hard og effektiv økt!

Line bygget opp denne timen ved å kjøre såkalte supersett. Det vil enkelt si å ta to øvelser, f.eks armhevninger og planke, å kjøre dem annenhver gang. Line hadde satt opp 8 «poster» til oss som vi skulle veksle 2 ganger på hver øvelse før vi gikk videre til neste post. Here we go :

Post 1 : Pushup / planke
DSC_2159
DSC_2160
DSC_2177

Post 2: Enarmsroing i slynge, 2 på hver side.

DSC_2164
DSC_2168

Post 3: Glutebridge 1 bein (2 ganger hver fot) eller 2 bein x 4

DSC_2170

Post 4: Overhead back extention / hopp over stepkasse m/vekt

DSC_2173
DSC_2176
DSC_2154

Post 5: Squat to stand / Triceps pushup på medisinball

DSC_2150
DSC_2146

Post 6: Globet Squat / Frosken

DSC_2139DSC_2142

Post 7: Sideplanke med vekt, 2 på hver side.

DSC_2136

Post 8: Bulgarsk utfall m/vekter, 2 på hver side.

DSC_2155

DSC_2156

Håper du fikk noen tips til øvelser du kan gjøre. Flere av disse kan gjøres hjemme uten noe som helst. Line kjøre oss i 30 sekunder med 10 sekunder pause x 4. Eks: 30 sek pushup, 10 sek pause, 30 sek planke, 10 sek pause, 30 sek pushup, 10 sek pause og 30 sek planke. Deretter skiftet vi post. Spør om dette ikke var forståelig. Er du medlem hos oss på Jæren Sportssenter kjøres Sirkel hver fredag kl 09.00 med Line og hver torsdag ettermiddag med Ruby. Full timeplan finner du her dersom du skulle lure på noe.

Ønsker å legge til at dersom du er usikker på teknikk eller sliter med skader vil jeg råde deg til å rådføre deg med kvalifiserte mennesker før du går i gang med nye øvelser.

Ha en aktiv og flott uke i den som kommer.

Beate

Blogglistenhits

Be First to Comment

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.