Skip to content

Mine 3 hat/elsk mageøvelser

Posted in Treningsglede

Det er søndag og tid for nok et innlegg innen trening. I dag tenkte jeg å dele 3 mageøvelser som jeg både hater og elsker. Here we go!
IMG_0563
Over ser du 3 ulike treningsutstyr. Jeg tenkte å vise dere 1 øvelse med hvert av dem som jeg virkelig har et hat/elsk forhold til. Jeg hater dem nettopp fordi de er så tunge at jeg sliter med å gjennomføre dem. Samtidig elsker jeg dem fordi de er så effektive og de motiverer meg til bli sterkere i kjernemusklaturen.

1. Christines mareritt:

Navnet kommer av den enkle grunn at det er min kjære vennine Christine som har vist meg denne øvelsen. Fæl, vond, effektiv og tar veldig godt i kjernemusklaturen!
IMG_0555
En starter med å stå i planke. Deretter skal en flytte halvballen fra side til side.
IMG_0556
IMG_0557
Jeg gir meg alltid lenge før jeg hadde tenkt å gi meg nettopp fordi den er så tung! Har du ikke prøvt ut denne før må du forsøke, den er i en egen klasse!

2. Magerulle:

Dette hjulet heter trolig noe annet men for meg går den under navnet «magerulle». Denne kan gjøres hardere ved å stå på tå.
IMG_0558
IMG_0559
Jeg har holde nok med å ta denne øvelsen på knærne. En ruller enkelt ut å angrer på veg tilbake for å si det slik, hehe.

3. Mageøvelse med kettelbell:

Her kan en enkelt gjøre øvelsen tyngre ved å bruke tyngre vekt på selve kettelbellen.
IMG_0560
Start i front og flytt kettelbellen fra side til side som vist på bilde under:
IMG_0561

Ønsker dere alle en riktig fin søndag i godværet!

Beate

Blogglistenhits

2 Comments

  1. Lisbeth
    Lisbeth

    Veldig kjekt med litt inspirasjon. Håper snart det kommer noen gode ryggøvelser å gjøre hjemme ?

    23. april 2016
    |Reply
    • Det skal jeg få til Lisbeth 🙂 Ha en fin mandagskveld!

      25. april 2016
      |Reply

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.