Skip to content

Tuff Stuff

Posted in Treningsglede

Hei og god søndagskveld! Nå synes jeg det er på tide å dele noen styrke øvelser med dere mellom alle løpe innleggene mine. Deler øvelsene til torsdagens Tuff Stuff time, tusen takk for økten Christine!
IMG_1914
Tuff Stuff er en type treningstime som Jæren Sportssenter har hatt på timeplanen sin en stund nå. Den er veldig populær og kjøres flere ganger i uken av ulike instruktører. Jeg var på Christine sin time nå på torsdag som var sammen med denne flotte gjengen over på bilde. Tusen takk for at dere stilte opp på et felles bilde etter endt time!
IMG_1913
På forhånd hadde jeg spurt Christine som er ansvarlig for akkuratt denne timen om jeg kunne få en gjennomgang av alle øvelsene og at hun tok bilder undervegs. Jeg møtte henne 30 min før timen og vi kjørte gjennom de 13 øvelsene som skulle være på timen. Øvelsene kommer under her:

1. Gå sidelengs med strikk

IMG_1783

2. Stående roing

IMG_1796

IMG_1797

3. Thrusters

IMG_1808

IMG_1807

IMG_1803

4. Planken med strikk

IMG_1809

5. Bulgarsk utfall x 2

IMG_1822

IMG_1824

6. Pushup i ringer

IMG_1826

7. Diagonalløft på ball

IMG_1833

8. Pull up

IMG_1841

IMG_1839

9. Mountain Climber

IMG_1845

10. PT tau

IMG_1855

IMG_1861

11. Rygghev

IMG_1905

IMG_1907

12. Hip thrust på ball

IMG_1883

IMG_1885

13. Slam ball

IMG_1791

IMG_1793

IMG_1794
På torsdagens time var det i utgangspunktet fullt men Christine lot oss alle delta og måtte derfor gjøre noen justeringer på hvordan timen ble gjennomført. Vi jobbet sammen 2 og 2. På hver post jobbet vi 30 sekunder hver før vi skiftet post og begynte på neste uten pause(Dvs du hadde pause når partneren din jobbet). Slik ble runde nr 1 kjørt til vi hadde vært gjennom alle 13 postene. Etter en liten drikkepause var det klar for runde nr 2 som varte noe lengre, her jobbet vi i 45 sekunder på hver post. Etter timen var slutt benyttet jeg anledningen sammen med Christine til å stille henne noen spørsmål som jeg tenkte kunne være kjekke for dere lesere.

  1. Hva er fordelene ved å trene Tuff Stuff?
    Du får alt på en gang. En trener styrke for hele kroppen men siden de gjøres i en sirkel får en opp pulsen. Her får du hele kroppen på 45 minutter.
  2. Kan alle trene Tuff Stuff?
    Ja. Vi som legger opp timen har kompetanse til å legge til rette for hver enkelt dersom det er behov for det.
  3. Kan man som medlem av Jæren Sportssenter bruke «buret» uten om timer?
    Ja helt klart!
  4. Hvilket råd vil du gi til dem som ikke har vært på Tuff Stuff før men ønsker å prøve dette?
    Det er bare å komme, det er ingenting å frykte ved å komme på denne timen. En veldig kjekk treningstime.
  5. Hva er ditt beste treningstips når vi nå går mot sommer og ferie?
    Å ha en plan. Hva og når skal du trene? Dette gjør at du har større sjanse for å faktisk gjennomføre treningen. Husk at litt er bedre enn ingenting og avtal gjerne med en venn!

Dersom du lurer på noe angående denne timen eller noen øvelser er det bare å spørre enten her i kommentarfeltet eller en instruktør nede på Jæren Sportssenter. Er du usikker på enkelte øvelser når det kommer til teknikk anbefaler jeg å ta kontakt med en personlig trener for å få riktig veiledning. Tuff Stuff kjøres flere ganger i uken og kan virkelig anbefales! Det var så etterlengtet økt for min del som for det meste løper, perfekt styrketrening i en travel hverdag spør du meg. Gå gjerne på en Tuff Stuff time du også eller eventuelt bruk noen av disse øvelsene på egenhånd. Tusen takk til Christine som tok seg tid til å hjelpe meg med dette! Ønsker dere alle som leser en aktiv uke i den som kommer, make it a good one!
IMG_1914

Beate

Blogglistenhits

 

Be First to Comment

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.