Skip to content

Mine beste treningstips i ferien!

Posted in Treningsglede

Det er ferietid for de fleste i disse dager og jeg ønsker å dele mine beste tips for hvordan en klarer å gjennomføre trening også på ferie!
DSC_0423

  1. Pakk med joggesko og treningsklær.
    Det er vel liten tvil om at det første punktet er helt avgjørende. En må pakke med joggeskoene og noen treningsklær, det pleier å være et godt utgangspunkt. Det fine med å reise f.eks til sydlige strøk er at klærne tar som regel mye mindre plass.
  2. Legg en plan
    Å lage en plan er alltid lurt! Jeg har allerede skrevet ned mine økter som jeg skal gjennomføre nede i Spania og på hytta. Visst du i tillegg sier planen din høyt til noen er det større sjanse for at du gjennomfører den.
  3. Litt er bedre enn ingenting
    La oss si at du til vanlig har 4 økter i uken ellers i året. Tenk da at dersom du får til 2 økter mens du er på ferie så er det veldig bra! Å droppe all trening i 3-4 uker vil gjøre det desto vanskeligere å komme i gang igjen så forsøk å unngå det.
  4. Ta med musikk
    Sørg for å ha med god treningsmusikk på telefonen eller ipoden slik at den gir det ekstra kicket. Funker alltid!
  5. Avtal med vennine/partner
    Dersom dere er flere par/familier på tur og du deler treningsglede sammen med noen vil det være veldig smart å avtale å trene sammen. Det er kjekkere, øker sjansene dine for å gjennomføre og dere får tid sammen.
  6. Vær kreativ
    En trenger ikke utstyr for å trene, mye kan gjøres med egen kropp. Øvelser som knebøy, utfall, pushup, planke, dips og hip brigde er standarøvelser som kan utføres hvor og når som helst. Dersom du ønsker en løpeøkt kan en finne en bakke å kjøre intervaller i den eksempelvis. Det trenger ikke å være så vanskelig.
  7. Vær løsningsorientert
    På ferie, spesielt familieferie, vil det ikke være naturlig å få trene midt på dagen eller til «vanlig» tid som flere har innebygd i seg. Stå ekstra tidlig opp en morgen for å få unnagjort treningsøkten mens de andre sover er eksempel som jeg mener er å være løsningsorientert.
  8. Ha et mål!
    Målet kan være å gjennomføre 2 økter i uken. Det kan også være å opprettholde kondisjonen slik som mitt eget mål er. Sett et mål for din egen del og sett deg et realistisk mål.

DSC_0414

Ønsker dere en fin søndagskveld videre! Min skal tilbringes med beste Catrine og vi skal ut på løpetur sammen. Vi skrives mer i morgen dere. Klem

Beate

Blogglistenhits

2 Comments

  1. Anne Dagny
    Anne Dagny

    Har du god treningsmusikk å dele? ?

    12. juli 2016
    |Reply
    • Det skal jeg prøve å få til Anne Dagny 🙂

      14. juli 2016
      |Reply

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.