Skip to content

Spørsmål og svar : trening.

Posted in Treningsglede

God søndagskveld kjære dere. Det blir et sent søndagsinnlegg fra min side selv om det ikke var meningen blir det ofte slik. I dag er tema treningsglede og jeg kjører på med et spørsmål/svar innlegg siden jeg ikke har gjort det før innen denne kategorien.
img_4572

  1. Hvordan kler du deg når du løper ute på denne årstiden?
    Jeg kjører som oftest 2 lags prinsippet. Ullundertøy/superundertøy innerst og en løpejakke som er vindtett ytterst. Jeg digger å løpe med en tynn vest slik som på bilde over da den gjør at jeg holder meg varm men ikke for varm. Under løpetights har jeg superundertøy og jeg foretrekker ullsokker på bena på denne årstiden fordi jeg ikke takler å fryse på tærne. Jeg løper også alltid med refleks når det er mørkt. Votter, buff, hårbånd varierer ut fra gradestokk og værforhold.
  2. Løper du med eller uten musikk?
    Dette varierer. Når jeg løper søndagsturene mine med Catrine løper vi uten musikk. Løper jeg en kort tur på ca 6 km foretrekker jeg å løpe uten rett å slett fordi det er godt for hodet. Løper jeg lengre turer har jeg oftest med meg musikk.
  3. Foretrekker du å løpe ute eller inne på tredemølle? 
    En kombinasjon må jeg si. Jeg løper aldri langdistanser på tredemøllen, de tar jeg alltid ute. Men effektive intervaller liker jeg best å kjøre inne på møllen.
  4. Når du løper på tredemøllen, hører du på musikk da? 
    Dette varierer også alt etter hva jeg trener. Dersom jeg skal kjøre intervaller hører jeg på musikk. Dersom jeg kjører en rolig langkjør økt ser jeg gjerne på TV serier på Ipad.
  5. Hva er din favoritt løpedistanse?
    Jeg digger 12 – 15 km. Det er en perfekt lengde og jeg liker den distansen best nå om dagen.
  6. Hva liker du best innen styrketrening? 
    Da er jeg helt nødt for å si Slyngetrening/TRX rett og slett fordi det er effektivt, hardt og fleksibelt.
  7. Løper du alltid med pulsklokke?
    Jeg løper alltid med pulsklokken ute ja, men det er for å følge med på km, fart og tiden. Jeg bruker ikke pulsbelte siden jeg føler at jeg håndterer de ulike sonene bra uten.
  8. Hva er ditt neste løp?
    Jeg har enda ikke meldt meg på men tenker at neste utfordring blir HEL maraton august 2017!
  9. Vanlig tights eller kompresjonstights?
    Når jeg løper ute: Kompresjonstigths uten tvil. Når jeg løper inne løper jeg ofte i shorts. Til styrketrening bruker jeg vanlig tigths.
  10. Hva motiverer deg til å komme deg på trening?
    Den digge følelsen etter treningsøkten, den er ubeskrivelig god!
  11. Hva skulle du gjerne trent mer av?
    Body Balance og type Yoga trening. Savner faktisk det.
  12. Hva imponerer deg innen trening?
    Da jeg løp halvmaraton i august løp jeg forbi en overvektig og stor mann som løp samme distanse som meg. Det faktum at han ikke lar seg begrenses pga vekten men setter seg et slikt mål gjorde meg mektig imponert. I tillegg må jeg si at de som klarer å gå gjennom dietter og hard trening frem mot en konkuranse innen bodybulding og fitness imponerer meg fordi det krever så enorm viljestyrke som få har!
  13. Har du alltid likt å trene?
    Ja, jeg har alltid vært en aktiv jente som drev med både handball og fotball frem til jeg var 15 år. Som 16 åring startet jeg å trene på Jæren Sportssenter og fant vell raskt ut at det var mer min lekeplass fremfor lagidrett. Jeg ble instruktør som 18 åring.
  14. Spiser du frokost før morgenløping?
    Dersom jeg løper på morgenen spiser jeg ikke frokost. Da løper jeg rolig og en kort distanse og passer på å spise umiddelbart etter endt økt. Det fungerer helt fint.
  15. Hva er hovedgrunnen for at du trener?
    Det er uten tvil helsegevinsten, all energi det gir meg og fordi det rett å slett gjør meg oppriktig GLAD!

Beate

Blogglistenhits

Be First to Comment

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.