Skip to content

Slyngetrening: 2 nye favoritter!

Posted in Treningsglede

God tirsdagskveld! I dag viser jeg dere 2 av mine nye favoritter innen slyngetrening eller TRX som noen sier. Dette er øvelser som kan legges inn i et slyngeprogram eller som supplement til vanlig styrketrening for variasjon. Håper du vil teste dem ut hvertfall.

Jeg er har akkuratt kommet inn døren etter min faste slyngetime nede på Jæren Sportssenter. Etter endt time spurte jeg snille Ragnhild om hun kunne ta noen bilder av meg slik at jeg kunne få vise 2 av mine favoritter for tiden til dere. Hovedgrunnen til at jeg elsker slyngetrening må være at det passer for alle! En jobber med egen kroppsvekt og kan enkelt justere øvelsene tyngre eller lettere. Jeg har vært instruktør i slynge over mange år nå og det som er så kjekt er at jeg stadig kommer over nye øvelser eller kombinasjoner som svir godt. Det gjør virkelig disse 2 øvelsene.

  1. Baklengs trillebår (trener skulder + mage) + pushup


    Utførelsen: Har knærne oppi bredslyngen og plasserer hender under skuldrene. Går rolig bakover og stopper der det føles greit å stoppe. Dette er en type øvelse som er lurt å begynne rolig for så å gå lenger bakover etter øvelsen blir mer kjendt for deg. Til lenger bakover en går til tyngre er det. Øvelsen starter med at vekten din er over skulder/hender for så å skyve kroppen bakover vekk i fra hender. Jeg kjører denne øvelsen 8 ganger bakover før jeg rolig går ned igjen til utgangspunkt for å kjøre 8 pushup i slynge:


    Denne kombinasjonen er helt RÅ! Dette har blitt en av mine desidert favoritt øvelser i slynge. Håper du vil prøve den ut!

2. Mageøvelse sittende i slyngen:



Utførelsen: Denne øvelsen blir tyngre dess mer av bein/sete som er ute av slyngen. Velger en å ha hele rumpen nedfor slyngen og at nederste del av bredslyngen starter nede i korsryggen blir det tyngst mulig. For lettere utgave: Sitt halvegs oppi slyngen for mindre motstand. Når en sitter godt til rette starter en å sykle langsomt med annenhvert bein. Til seinere en sykler, til tyngre. Jeg sykler ca 30 sek før pause og gjentar 1 gang til.

Begge disse øvelsene håper jeg DU vil teste ut. I tilfelle du gjør vær så grei å legg igjen en kommentar til meg hva du syns om øvelsen/øvlesene, da blir jeg glad 🙂


Ellers har jeg vært hjemme i dag også med syk Felix. Satser på at han er klar for barnehagen igjen i morgen. I ettermiddag har jeg og mannen ferdigstilt gjestetoalettet så jeg lover å knipse bilder av det i morgen slik dere endelig kan få se. Når vi hadde hengt opp bildene var jeg ikke 100% fornøyd og fant derfor frem både malekosten og den svarte malingen for å male litt til. Viser dere i morgen hva jeg fant på! Ha en fin tirsdagskveld videre dere!

Beate

Blogglistenhits

Be First to Comment

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.