Skip to content

100 runder i parken!

Posted in Treningsglede

God torsdagskveld! Nå har jeg akuratt kommet inn fra dagens våte løpetur. Mens jeg løp reflekterte jeg litt over hva jeg har begitt meg ut på til sommeren.

Det får holde med et eldre bilde i dag. Jeg orket ikke å mase på mannen som satt dypt nedi telefonen sin for å ta et bilde av meg i dag. Jeg har akkuratt unnagjort dagens løpetur og i dag ble det 10 runder i Parken på Nærbø. Jeg kjenner at høyre kne ikke er helt 100 % og valgte derfor parken fremfor asfalt. Å løpe i parken er utrolig kjedelig siden 1 runde kun er 600 meter. Det vil si at for min del må jeg løpe minst 10 runder for å få noe igjen for løpeturen med tanke på hva jeg trener meg opp til.

Det å løpe i Parken kan til tider være såpass kjedelig at dersom en ikke er bestemt på x antall runder eller km på forhånd er det veldig fort gjort å korte ned løpeturen. Så før jeg kom til inngangsdøren i Parken bestemte jeg meg for at det skulle være 10 runder uansett hvor kjedelig det kom til å bli. Undervegs mens jeg løp fokuserte jeg på hver runde, det var motiverende. Så slo det meg at jeg blir nødt for å jobbe ekstra med psyken frem mot UltraMaraton i sommer, da vil jeg hvertfall trenge alle viljestyrke som finnes. Jeg ser for meg allerede nå hvor mye jeg kommer til å juble for hver mil jeg passerer.

Jeg løp mens jeg hørte på musikk. Det slo meg at det er på høy tid å fornye musikken min nå. Virkelig! Men jeg nærmet meg hvertall 10 runder og var ikke lei meg for at jeg straks kunne løpe hjem igjen for en varm god dysj. Jeg var gjennomvåt og noe kald men formen og kneet føltes bra. Da slo det meg: Beate, 10 runder her inne er ingenting sammenliknet med hva du skal i sommer. Ultramaratonet jeg skal løpe tilsvarer jo 100 runder i parken..

Jeg kan med hånden på hjerte si at jeg aldri kommer til å løpe 100 runder i Parken. Likevel er det et perspektiv jeg må forholde meg til. Nå er det ikke lenger 21 km som er et mål. Nå er det 62 km som er i fokus. Heldigvis ble jeg ikke skremt av tanken, desto mer motivert for å klare å gjennomføre dette. Likevel skal jeg innrømme at jeg er glad for at det ikke er 17 juni helt enda.

Takk for at du leste. Nå må jeg få i meg noe kveldsmat kjenner jeg. Vi skrives plutselig dere. Ha en fin torsdagskveld videre og måtte deres inngang til helgen i morgen bli fin.

Beate

 

 

4 Comments

  1. Kristine N
    Kristine N

    Hei.

    Utifra dato og lengde regner jeg med det er Lysefjorden inn du skal delta på?
    Jeg deltok i 2015, og det va en helt ekstrem opplevelse! Det å stivne til i hoftene etter 10km og kjempe seg gjennom de resterende 52 er noe som har gjort meg sterkere. Jeg bestemte på forhånd at jeg ikke skulle løpe med musikk. Hadde laget en spilleliste på Spotify med motiverende sanger i tilfelle jeg skulle nå bunnen. Det gjorde jeg etter ca 35km. Hvert skritt var en kamp og tårene trillet. Jeg kjempet mot både smerten og det mentale.

    Jeg skulle egentlig delta igjen i fjor, men måtte trekke meg på grunn av sykdom. Forskjellen fra i fjor og året før, er at jeg faktisk forberedte meg mentalt. Fra 0-10km skulle jeg tenke på noe spesifikk som motivasjon. Slik delte jeg opp hele distansen for å «spare» på gode tanker som motiverer. Fikk jo ikke testet det ut, men det hjalp meg iallefall veldig på treningsturene.

    Masse lykke til! Nyt turen og utsikten, selv om musklene skriker. Mestringsfølelsen når du kommer i mål er helt ubeskrivelig!:)

    2. mars 2017
    |Reply
    • Hei Kristine!
      Kjekt du legger igjen kommentar. Ja det er Ultra Lysefjorden jeg skal delta på. Jeg er forbredt på at det kommer til å bli veldig krevende men liker såpass godt utfordringer slik at jeg er motivert for å komme meg i mål. Takk for dine erfaringer, satser på at dette går min vei og at jeg står stolt i mål 17 juni. Ha en fin helg 🙂

      3. mars 2017
      |Reply
  2. Maria
    Maria

    Dette går så bra! Eg har truå på deg!😁
    God helg! Her nytes vinterferien på hytta😊

    3. mars 2017
    |Reply
    • Takk for at du he truå på meg! 🙂 Takk og kos dere på hytta 🙂

      3. mars 2017
      |Reply

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.