Skip to content

Prosjekt Ultramaraton: Uke 3

Posted in Kosthold, and Treningsglede

Fredag betyr at enda en ny uke med prosjektet mitt er i gang. Jeg har nå fullført 3/12 uker og oppsummerer hvordan den siste uken har vært under her.

Jeg har nå startet på uke 4 og er veldig godt fornøyd med min innsats frem til nå. Likevel har ikke uke 3 vært like enkel som de 2 første. Stikkord for uke 3 er: Fokus, Sulten, Sliten, Fleksibilitet og Treningsglede.

Fokus: Jeg er fortsatt like fokusert og målbevisst på prosjektet. Jeg merker allerede hvor vandt jeg er til å ta med egen mat på jobb, til venniner o.l. Jeg fokuserer på målet mitt som er å løpe et ok løp 17 juni og kjenner enda på følelsen av at jeg gleder meg til den dagen.

Sulten: Jeg har vært mer sulten denne uken! Jeg vet ikke om det er at jeg har hatt et høyere aktivitetsnivå eller om det rett å slett er kroppen min som forbenner mer siden jeg trener mer styrke. Sulten takler jeg enda fint med frukt eller grønssaker innenfor den mengden jeg har fått oppgitt i planen min. Jeg kan spise ubegrenset av grønsaker mens det er en begrensning på max antall frukt per dag. På tirsdag ble jeg veldig sulten like før trening og savnet da at jeg bare kunne ta en måltidsbar i farten.

Sliten: Jeg har hatt en uke hvor jeg har kjendt på at jeg er litt sliten. Dette tror jeg først og fremst handler om jobb og hvor hektiske dager jeg har der for tiden. I tillegg er det ikke ønskelig å gå 7 dager i strekk som jeg gjorde i forrige uke i tillegg til all treningen jeg driver med. Men heldigvis er jeg inne i en langfri periode nå som jeg skal nyte!

Treningsglede: Jeg kjenner på stor treningsglede, spesielt på langturene jeg har sammen med gutta. Søndagens langtur var så flott på alle måter og da kjenner jeg virkelig på treningsglede! Da jeg hadde styrkeøkten min på onsdag var det kjekt at mine treningsøvelser engasjerer folk på trening og gjør at folk spør hva jeg trener til.

Fleksibilitet: Noe av det jeg hadde behov for å snakke med Helene om før oppstart var akkuratt dette punktet. Hva gjør jeg når planen må endres noe? Jeg har en travel hverdag som gjør at ikke alt går etter planen og da er det godt å vite at opplegget jeg driver med er fleksibelt. Denne uken ble jeg nødt for å endre på treningsplanen min ved at jeg byttet mandag og onsdagstreningen. Jeg hadde en legetime på onsdag som gjorde at jeg måtte ha en kortere økt og valgte derfor å bytte om på de øktene. Godt å kjenne på at det er fleksibelt selv om jeg aller helst liker at planen går som planlagt.

Ellers har jeg i uke 3 gått å ventet på en liten psykisk nedtur. Jeg går å forventer at det skal bli mer mentalt krevende av meg fordi jeg vet at det kommer til å bli det til lenger ut i prosjektet jeg kommer. Fredag om 1 uke skal jeg bort til Helene på Livskraft og evaluere prosessen så langt. Det gleder jeg meg veldig til og jeg skal selvfølgelig dele hvordan status er med dere.

Jeg har tenkt å dele litt mer fra treningsplanen min, har spesielt lyst å dele min styrke/løpe økt med dere da den er knall bra! Mulig jeg må spørre noen på trening om de kan stille som fotograf, jeg skal se hva jeg får til i neste uke. Videre må dere ikke være redde for å stille spørsmål under i innlegget, kom gjerne med tips til hva mer jeg kan ta med i disse oppdateringene. Dere lurer sikkert på flere ting som jeg ikke kommer på er verdt å nevne. Fyr løs i kommentarfeltet dersom dere sitter inne å lurer på noe. Jeg har allerede planlagt å lage et eget innlegg om hva jeg spiser i løpet av en hel dag.

Håper helgen deres har startet på beste vis og at du har en fin helg foran deg uansett hva den skulle innebære. Er du småbarnsforeldre kan jeg varmt anbefale deg/dere å ta turen ned i Nye Loen i morgen mellom 09.00-10.30, da er det barna som står i sentrum.

God fredagskveld så skrives vi mer i morgen.

Beate

Be First to Comment

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.