Skip to content

Bakkeintervall

Posted in Treningsglede

God lørdag! I går gjennomførte jeg min bakketrening og har veldig lyst å dele økten med dere. Det er en hard men likevel kjekk bakkeøkt på tredemølle. Håper du vil teste den ut.

Start med lett oppvarming, jeg løper som regel 10 min flatt på 9 km/t som oppvarming. Deretter starter selve økten som er en 3 x 10 intervall økt. Økten ser slik ut etter oppvarming:

  • Sett stigning på 5% (øk gjerne gradvis) og løp i 10 min på hastighet 9 km/t.
  • Sett stigning ned til 0 % igjen for å løpe i samme hastighet i 5 min.
  • Sett stigning på 7 % (øk gjerne gradvis) og løp i 10 min på hastighet 9,5 km/t.
  • Sett stigning ned igjen til 0 % for å løpe i 5 min på hastighet 9,5 km/t.
  • Sett stigning på 10 % (øk gjerne gradvis) og løp i 10 min på hastighet 10 km/t.
  • Sett stigning ned igjen til 0 % og ro ned i minst 10 min.

Denne river i både bein og lunger! Jeg skal innrømme at på siste drag måtte jeg ta 2 pauser på båndet før jeg klarte å psyke meg gjennom hele økten. Hver fredag har jeg bakkeintervall og dersom jeg ikke løper ut er det denne økten jeg foretrekker.

Håper helgen deres er godt i gang. Her i hus har vi vært nede i Loen på toddlerlek og vært innom på besøk hos en av mine beste venniner. Nyt resten av helgen dere så skrives vi i morgen. Å du? Visst du velger å teste ut bakkeintervallen over her så gi meg et lite vink om hva du synes!

Beate

 

One Comment

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.