Skip to content

Tar du en utfordring?

Posted in Treningsglede

God lørdag! Utfordrigner og konkuranser øker motivasjoen hos de aller fleste. Jeg har derfor lyst å urfordre dere som leser til å slå min tid opp til Moi sendaren.

For 9 uker siden løp jeg for opp til Moi Sendaren for aller første gang. Jeg visste ikke hvor det var eller at det var en fin tur der. Tiden på toppen ble 28.46. Jeg var sliten men sykt fornøyd med egen innsats. Samme dagen bestemte jeg meg for at min egen tid skulle jeg slå om noen uker. 9 uker har gått og i går var dagen for å teste meg selv igjen.

Siden første gang jeg løp har jeg følgt et trening og kostholdsprogram fra Livskraft. Jeg hadde selvsagt troen på at tiden min kom til å bli bedre da opplegget jeg følger er veldig bra! Løypen er likevel knall hard, det er veldig bratt og det er kun oppover i 4 km.

Dersom du ikke vet hvor Moi Sendaren er fant jeg en veldig detaljert og god beskrivelse fra nettsiden her: Moi Sendaren. Det er en kompis av meg som driver nettsiden: FjellVandring.net som er en side jeg virkelig anbefaler dersom du har lyst å gå ut på tur. Inne på linkern står vegbeskrivels, bilder og vanskelighetsgrad blant annet. Sjekk den gjerne ut selv om du ikke har tenkt å løpe opp, du kan jo ta det som en gåtur i stedet?

Tilbake til utfordringen dere. I går løp jeg opp Moi Sendaren på 25.56. Det er nesten 3 minutter forbedring, noe jeg er sykt stolt av! 3 minutter bedre på de ukene. DET er motiverende det! Nå utfordrer jeg derfor DEG som leser dette til å løpe opp Moi Sendaren og forsøke å slå min tid på 25.56. Tar du utfordringen?

Dersom du tar ut på dette uten å ha gjort det før: Ikke ta for hardt ut, du trenger litt å litt krefter gjennom hele turen. Det er kun oppover, forvent derfor at det blir hardt. Jeg startet tiden oppe med bolighuset før grinden og stoppet tiden når jeg tok i døren oppe på Moi Sendaren.

Til deg som trener men ikke ser syn på en slik utfordring vil jeg likevel tipse deg om å teste deg selv 1 gang for å så sammenlikne med din egen tid noen uker senere. Det trenger ikke være mer en å løpe 3 km på tid. Ta tiden din på 3 km løp og tren i 5 uker for å klare å forbedre din kondisjon. Løp så samme 3 km og sammenlikne tiden din slik som jeg har gjort over her. Jeg lover deg at det er sykt motiverende og følelsen av å slå sin egen tid er helt fantastisk!

Ha en sprek lørdag og legg gjerne igjen en kommentar dersom du tar utfordringen. Jeg vil gjerne at flest mulig hiver seg på. Dersom dette ikke passer deg men du kjenner en person som hadde elsket denne utfordringen, del gjerne slik at vedkommende får testet denne turen. Når en står på toppen der vil det føles SÅ digg uansett om en går eller løper opp.

Beate

2 Comments

  1. Mette
    Mette

    Tok utfordringen i dag med mi dotter på 12 år. 41 min så me har mål å forbedre den tida i fint vêr.

    23. april 2017
    |Reply
    • SÅ kjekt at du og datteren din tok utfordringen, hils 12 åringen fra meg og si det var knall bra jobba! Bra jobba selv Mette! Ha en fin mandag 🙂

      24. april 2017
      |Reply

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.