Skip to content

Treningsprogram: Styrke sammen med løping!

Posted in Treningsglede

Hei onsdag og hei til deg som leser! Endelig har jeg fått tatt bilder av en av mine treningsøkter som er laget av Helene fra Livskraft. Det er en beinøkt kombinert med løping, min desidert hardeste men også kjekkeste økt!

Fokuset for Helene er å styrke min beinmusklatur siden jeg skal løpe mye oppover i Lysefjorden Inn. I tillegg skal jeg løpe veldig langt og må vende meg til trette bein. Denne treningsøkten syns jeg passer målet mitt helt perfekt og jeg digger denne økten selv om den er drit hard! Hele treningsøkten varer 1,5 time og jeg utfører denne hver onsdag formiddag. Under vil jeg ta dere gjennom hele økten og håper på å kunne inspirer noen der ute til å teste hele økten eller deler av den. Here we go:

  1. Start med å løpe 3 km på tredemøllen. Jeg løper på 12 km/t.
  2. 1 leg box jump: 12 rep på hver fot, kjør 3 set. Denne øvelsen overrasket meg, den er tung!

  3. Steg opp med manualer: Jeg startet med 10 kg manualer i hver hand men har i dag gått over til 12,5 kg. Denne er svært tung men jeg merker stor fremgang på denne øvelsen etter bare få uker. Å øke til 12,5 kg manualer i dag føltes som en digg seier! 8 ganger per fot og kjør 4 sett totalt.

  4. Tåhev: Denne river i leggene for å si det slik. Kjør 3 x 12.

  5. Løp 3 km på tredemøllen. Jeg løper denne også på 12 km/t.
  6. Ryggliggende bekkenhev: 12 ganger per ben og totalt 3 sett. Denne kjennes godt på hele baksiden.

  7. Hoppende (!) bulgarsk utfall: Dette er den aller verste øvelsen jeg gjør, den er så tung!! Dersom du ønsker å bare teste ut en av alle disse øvelsene er det denne du burde teste. Det ser muligens lett ut men jeg lover deg at det er alt annet en det. 12 rep på hver fot, 3 set totalt.


  8. Løp 3 km helt til slutt. Jeg løper denne og på 12 km/t. Avslutt økten med å tøye godt og ikke minst gi deg selv et stort klapp på skulderen!

Denne økten fikk jeg et kjært forhold til allerde i uke 1. Nå har jeg kjørt gjennom økten 6 uker og jeg liker den bare mer og mer. Den er så spot on for mitt treningsmål og jeg merker fremgang. Det er gøy det! Nå håper jeg virkelig at noen av mine lesere vil teste ut denne økten. Siden jeg elsker å utfordre andre mennesker vil jeg utfordre alle som skal løpe Lysefjorden Inn 17 juni til å teste ut denne økten. Lykke til!

Tusen takk til snille Liv Gro som tok bildene av meg på trening i dag ♥


Ha en fin onsdag videre dere!

Beate

4 Comments

  1. Ann Iren
    Ann Iren

    Kjekt å lese bloggen din. synes du er kjempeflink som klarer holde både kostplan og treningsplan så godt. Krever disiplin. Denne økten virker både hard og kjekk. Jeg har satt den opp til torsdagstreningen min neste uke. Håper jeg klarer fullføre den 🙂 Helene er kjempeflink. Går selv til henne på Livskraft.
    Lykke til med ultraløpet 🙂

    22. april 2017
    |Reply
    • Hei Ann Iren! Så kjekt at du leser bloggen min og ikke minst legger igjen kommentar, det gleder meg! Tusen takk for fine ord og kjekt at jeg kan inspirere. Lykke til med økten på torsdag, fortell meg gjerne hva du syns etterpå 🙂 Ja Helene er veldig flink! Tusen takk. Ha en fin mandag 🙂 Klem

      24. april 2017
      |Reply
  2. Ann Iren
    Ann Iren

    Hei igjen! Da har jeg prøvd meg på denne økta! Kort oppsummert: Det gikk egentlig fint helt til siste runde med styrkeøvelser og de 3 siste km med løping hadde jeg ikke sjans til å klare holde oppe tempoet. lårene og bena var helt «ødelagt» (kjenner det faktisk fremdeles selv om det nå er 3 dager siden)! MEN det var skikkelig gøy og kommer til å prøve den igjen og målet er jo å til slutt klare å holde 12 km/t siste 3 km også! Takk for du deler økter som denne. Du er jo bare råsterk som klarer denne økta!! Er så gøy å følge med og skikkelig kult å lese om den gode fremgangen! Stå på videre! 🙂

    30. april 2017
    |Reply
    • Så kjekk tilbakemelding! Veldig gøy når mine lesere tester ut noe av det jeg legger ut, det er så mye mer motiverende å gjøre tilsvarende innlegg da. Forsøk igjen og så skal du se at du nailer den siste 3 km om ikke alt for lenge. Takk for fine ord, det setter jeg pris på! Jilt du følger med, håper du fortsetter med det 🙂
      Ha en fin mandag Ann Iren 🙂

      1. mai 2017
      |Reply

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.