Skip to content

Prosjekt Ultramaraton: Uke 8

Posted in Kosthold, and Treningsglede

Denne uken var jeg forbredt på at det kom til kreve mer av meg for å få gjennomført all mat og trening. Jeg bokstavlig hoppet uti det og bestemte meg for at fullbooka uke ikke skulle være en stopper for prosjektet.

Uke 8 av selve prosjektet er i dag fullført. Nå gjenstår 4 uker før jeg skal evaluere hele prosjektet som en stor helthet, det gleder jeg meg til. Stikkord for uken som har gått er: Stress, Planlegging, Wok, Blodtrykksfall, Påfyll, 32km og prioriteringer.

Stress: Uken har ikke vært uten stress. Likevel er jeg vandt til å takle stress slik at alt i alt har det gått fint. Denne uken skulle inneholde så alt for mye som førte til at tiden ikke strakk til hverken hjemme eller på jobb.

Planlegging: Nøkkelen til det meste! Jeg drar veldig godt nytte av å lage flere middager om gangen til meg selv i en travel hverdag. Ellers har jeg denne uken hatt behov for å skrive lister for å rekke over alt som har skjedd/skal skje denne uken.

Wok: Matmessig spiser jeg veldig mye kylling, grønsaker og couscous til middag. Jeg er vandt til at min bror Ronny går på dietter og har flere ganger spurt han: «Går du aldri lei kylling?». Da han svarte nei og at årsaken var at han endret litt på tilbehøret eller krydderet trodde jeg ikke det var mulig før nå. Jeg kjøpte en ny wok blanding denne uken og jammen fikk jeg ikke litt av samme følelse som Ronny sa. Plutselig fikk middagen min seg et løft i form av annet tilbehør. Jeg er utrolig nok ikke matlei, heller mottsatt, jeg gleder meg til å spise!

Blodtrykksfall: Søndag var vi ute på langtur og jeg ble ganske tom etter turen som følge av at jeg ikke hadde vært flink nok til å fylle på undervegs. Jeg tok meg derfor et bad for å restituere best mulig tenkte jeg. Det viste seg å være et dårlig valg. Da jeg stod opp fra badekaret fikk jeg en reaksjon som føltes som et blodtrykksfall og jeg følte meg uvell. Heldigvis gikk det fort over!

Påfyll: Etter søndagens tur har jeg endelig lært. Nå må jeg ta med meg nødvendig påfyll under løpeturene for å ikke gå tom. Jeg er derfor godt forbredt til i morgen tidlig!

32 km: Min lengste distanse hittil! Det føltes utrolig digg og jeg lever litt på den enda. Små milepæler hele tiden gjør treningen så mye kjekkere!

Prioriteringer: Dette punktet har jeg kjendt på ved flere anledninger denne uken. Jeg sjonglerer hårfint mellom det meste denne uken og det hadde ikke gått uten den gode mannen min. I tillegg ofrer jeg noen timer nattesøvn for å få til treningen denne uken. I mrg tar vi ut 06.15 f.eks for å rekke over alt som skjer resten av dagen. Det meste går dersom en klarer å prioritere, planlegge og strukturere seg.

Uke 8 ble like travel og utfordrende som jeg hadde sett for meg på forhånd men jammen har det ikke gått. Veldig kjekt å mestre kostholdsplanen og treningsplanen med en så tettbooket uke som jeg/vi har hatt nå.

Dette ble et kort innlegg men jeg kjenner at nå må jeg legge meg for å få nok søvn til i morgen. Håper helgen har startet fint for deg og at du får mulighet til å nyte det fine været vi har! Vi blogges mer i løpet av helgen dere. Klem

«Det er bare å hoppe i det! «

Beate

Be First to Comment

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.