Skip to content

Prosjekt Ultramaraton: Uke 12

Posted in Kosthold, and Treningsglede

12 uker! Det føles helt utrolig at tiden har gått så fort. Under oppsummerer jeg hvordan uken gikk på godt og vondt.

For 12 uker siden startet prosjekt Ultramaraton for min del. Prosjektet gikk ut på å følge en kostholdsplan og treningsplan fra Livskraft for å forbrede meg best mulig inn mot Ultramaraton. Da jeg tok kontakt med Helene var jeg først og fremst ute etter en 8 ukers plan, men hun ønsket at jeg skulle holde på i 12 uker for best mulig effekt. Før oppstart husker jeg veldig godt at jeg tenkte at det var lenge med 12 uker men nå er jeg her. Disse 12 ukene har gått så fort, og ikke minst har det vært så gøy! I dette innlegget kommer jeg ikke til å evaluerer prosjektet i sin helhet siden vi har valgt å forlenge prosjektet frem til løpsdagen.

Selv om jeg skulle vært ferdig i dag fortsetter vi altså. Jeg skal følge treningsplanen frem mot løpet. Kostplanen min skal jeg også følge frem til løpet med unntak av neste helg. Når jeg reiser bort neste helg med min kjære mann skal jeg spise normal sunn mat som jeg får tak i på reisen. Etter reisen venter en siste uke med kostholdsplanen før den store styrketesten skal gjennomføres lørdag 17 juni. Jeg kommer derfor til å lage et eget oppsummeringsinnlegg når hele perioden er over. Først kommende tirsdag skal vi ta min siste kroppsanalyse for å sammenlikne med de forrige, den kommer jeg til å legge frem for dere her på bloggen allerede neste fredag.

Stikkord for Uke 12 er: treningsglede, gangsperr i mage, bursdag, prioritering, null toleranse for fristelser og overskudd.

Treningsglede: Etter en dårligere uke forrige uke (uke11) ble det en stor opptur å kjenne på at denne uken har vært bra på trening. Jeg kjenner at spretten i kroppen er tilbake, farten og ikke minst gleden av å komme seg på trening er på plass!

Gangsperr i mage: Oh yes! Jeg har fått et eget mageprogram av Helene som jeg kjører på fredager nå, det kjendtes godt hele helgen det!

Bursdag: Jeg hadde bursdag i uken som var. Det fine med å være så målrettet som jeg er når det kommer til dette prosjektet er at jeg holder meg til planen selv om det er bursdag.

Prioritering: Dette punktet tror jeg dere må være lei av å lese. Men det handler til syvende sist mye om hvordan vi prioriterer og hva vi velger å prioritere for å lykkest med et slikt prosjekt som dette. Jeg kjenner jevling på dette punket og ser på det som helt avgjørende. I helgen var Jærnåttå som jeg gjerne ville vært på, det er en av tingene jeg prioriterte bort til fordel for dette prosjektet.

Null toleranse for fristelser: Dette snakket vi om på jobb på min bursdag. Det finnes alltid en anledning for kaker og is. Enten er det din egen bursdag, rester fra en kollega, vafler hos naboen eller 17 mai. Skal en gå inn for å følge en slik plan som dette må slike utskeielser legges inn på forhånd, da er det mye enklere å holde seg til planen. For min del må det være null toleranse for slike søtsaker da tilgangen er nesten daglig på min jobb.

Overskudd: Jeg kjenner på overskudd og energi. Jeg kjenner på gleden av å være i grei form og alle fordeler det gir. Jeg kjenner at 17 juni snart må komme fordi jeg er så klar som jeg kan bli. Nå har vi begynt å roe ned treningsmengden noe for å gjøre kroppen klar. Å som jeg gleder meg på samme tid som jeg vet det kommer til å bli knall hardt!

Uke 12 har med andre ord vært en veldig bra uke! Jeg har følgt treningen og kostholdsdelen slik som jeg skal og er veldig fornøyd egen innsats. Nå ser jeg frem til kroppsanalysen på tirsdag og ikke minst ser jeg frem til å dra på kjærestetur med joggeskoene pakket i kofferten ♥

Med dette vil jeg ønske deg en riktig fin fredag. Her på Nærbø småregner det i dag. Felix var superhappy for regnet, da kunne han bruke de nye støvlene. Små gleder! Jeg har bakkeintervaller og mageprogram foran meg om ikke så lenge. Vi blogges mer i løpet av helgen.

Beate

 

 

Be First to Comment

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.