Skip to content

En real styrkeøkt var det som skulle til!

Posted in Treningsglede

God fredag! Endelig har jeg fått trent styrke igjen og jeg føler meg mer som meg selv enn på lenge.

Bilde over er gammelt. Jeg var ikke like fresh på trening i dag for å si det slik. Ikke at det er et poeng altså. Uansett, over til poenget med hele innlegget. Jeg har slitt mer smerter i kneet etter Ultramaraton i juni og det har påvirket min trening. Det er ikke like gøy nå når jeg ikke kan løpe noe særlig og jeg begynner å bli utålmodig. Motivasjonen synker også og jeg har rett å slett kommet inn i en treningsfri periode.

De siste ukene har jeg følt meg mer trett, hodeverk og mindre overskudd enn hva jeg er vandt til. Jeg har utelukket graviditet, sykdom og har begynt å tro at det har noe med alderen å gjøre. Eller er det høstmørke? Er det stress? Har jeg for mye å tenke på? Eller har det ingen sammenheng med dette i det hele tatt?

I dag fikk jeg helt for meg å ta opp igjen treningen. Etter å ha sett Funkygine sine nye 600 Challenge var jeg ikke i tvil. Jeg syklet ned til Jæren Sportssenter og satte i gang. Det hele går ut på å gjennomføre 600 rep, se gjerne hele økten på hennes blogg her.

Økten er tung, ingen tvil om det. Når det kommer til vektvalg brukte jeg alt fra 4 kg manualer til 8 kg manualer. Høyere opp ville jeg ikke gå for å ha sjanse til å overleve de neste dagene med tanke på gangsperr. Undervegs var det enkelte øvelser jeg ikke hadde sjanse til å gjennomføre som visst av Funkygine, som armhevinger f.eks. De måtte tas på knærne og med begge hendene i gulvet.

Jeg hadde høy puls gjennom hele økten, ble surere og surere i beina + armer. Etter endt økt var jeg så fornøyd og bestemte meg umiddelbart for at nå er det høyt på tide å ta opp styrketreningen igjen!

Resten av dagen har jeg hatt mye overskudd å kjent på at energien er tilbake. Jeg er helt sikker på at det er treningen sin fortjeneste! Så dersom du kjenner deg litt daff eller trøtt om dagen, prøv å  aktiviser deg mer er mitt råd. Spesielt på denne tiden av året når det er surt vær og mørkere ute, har en lettere for å droppe treningen. Forsøk å husk på hvorfor kroppen vår trenger fysisk aktivitet så muligens du holder motivasjonen oppe gjennom hele vinteren.

Mitt beste råd: Bare hopp i det, ikke vent til mandag. 

Ha en fin fredag!

Beate

Blogglistenhits

Be First to Comment

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.