Skip to content

Quick fix – 20 minutt treningsøkt

Posted in Treningsglede

Min hverdag er hektisk om dagen og det er ikke for å være negativ, det er bare slik det er nå. I disse dager skal huset vårt legges ut for salg, jeg maler det nye huset utvendig og dette skal kombineres med alle avgjørelser og valg som hører til ved å bygge hus. Dette er i tillegg til full jobb, 2 unger, fotballtrenerverv, husarbeid og instruktør jobb. For å håndtere alle disse ballene på en gang er jeg helt avhengig av trening for å få energi. Dersom jeg prioriterer en liten del av min dag til trening får jeg det nødvendige overskuddet jeg trenger akkurat nå.

Franki er nede i huset til klokken 21.00 om kveldene og det fører til at jeg enten må løse treningsbiten etter klokken 21.00 eller forsøke å være kreativ her hjemme. Jeg har barnevakt hver tirsdag for å holde treningstimen min og drar i tillegg fordel av å jobbe turnus slik at jeg får trent på formiddagen gjerne.

Å trene hjemme er likevel undervurdert. At en må ha tunge vekter og holde på i over 1 time for at det skal kalles en treningsøkt er bare tull. I går kveld tok jeg meg en 20 minutters treningsøkt ute i hagen etter at ungene hadde lagt seg og det er alt annet enn vanskelig. Det som er vanskelig er å bestemme seg for å ta det smarte valget!

Til min økt brukte jeg følgende av utstyr:

  • Dissen til ungene
  • 2 manualer hvor hver var 7,5 kg ca.
  • 1 benk

Jeg var allerede varm i kroppen av å gå opp og ned trappene x flere etter legging av ungene og legge på plass tøy. Da ungene var i seng gikk jeg derfor ut før jeg satt meg ned slik at det ikke skulle friste mer med sofaen. Økten kjørte jeg med 2 og 2 øvelser i par. Det vil si at jeg kjører 1 øvelse 8 ganger før jeg bytter til en ny øvelse som jeg også gjør 8 ganger. Jeg kjører 3 sett. Dette er øvelsene jeg gjorde i går:

Knebøy med 15 kg til sammen i manualene / Pushup i dissa.

Gående utfall med 15 kg til sammen i manualene / 1 bens markløft med 1 manual på 7,5 kg.

Triceps extention med en skive på 2,5 kg / skulderpress med 5 kg skive tilsammen (2,5 kg i hver hånd).

Steg med kneløft på benk med manualer tilsammen 15 kg / Planke 30 sec i dissa.


8 øvelser. 20 minutt. Svett og lett andpusten etterpå. Så enkelt kan det gjøres og jeg tror flere har godt av å senke kravene til hva en kan kalle for en treningsøkt. Om du ikke har egne vekter hjemme kan du enkelt bruke en sekk med bøker i eller store flasker med vann i f.eks. En kan også bruke steiner og forsøke å finne 2 lette og 2 tyngre steiner. Eller du kan droppe vekter å kjøre styrke med kun kroppsvekt. Det er kun opp til deg ♥

Ha en fin tirsdag!

Beate

Blogglistenhits

Be First to Comment

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.